Amíg vársz ez is érdekelhet:
Tesztvezetés során a saját méréseink szerint az EV6 GT körülbelül 3 mérföld/kWh fogyasztással üzemelt, ami megfelel a Kia által megadott WLTP-értéknek. Természetesen, ha kihasználjuk az autó teljes gyorsulási képességét, ez a szám érezhetően csökkenhet. Ha viszont sikerül tartani ezt a hatékonyságot, akkor reálisan körülbelül 250 mérföldes hatótáv érhető el. Az EV6 praktikus kijelzője háromféle hatótávot is mutat egyszerre: az aktuális becsült megtehető távolságot, illetve az elméleti minimumot és maximumot. Az Eco üzemmód pedig a teljesítmény és a klímaberendezés visszafogásával akár néhány extra mérföldet is képes kihozni az akkumulátorból.
A töltés terén az EV6 GT az egyik leggyorsabb modell a piacon. Az autó 800 voltos rendszere lehetővé teszi a 258 kW-os egyenáramú gyorstöltést, ami 8%-kal nagyobb teljesítményt jelent az előző modellhez képest. Ezáltal az akkumulátor 10-ről 80%-ra mindössze 18 perc alatt feltölthető. Hagyományos 7,4 kW-os váltóáramú fali töltőn keresztül egy teljes feltöltés körülbelül hét és fél órát vesz igénybe.
A CCS töltőport az autó bal hátsó lámpája mögötti fedél alatt található, amely gombnyomásra vagy a fedél megnyomásával nyitható. Az EV6 GT a Vehicle-to-Grid (V2G) technológiát is támogatja, így az autó akkumulátorát külső eszközök táplálására is használhatjuk – például a csomagtérben elhelyezett aljzaton keresztül, egy opcionális adapterrel.
Téli használat során sokakat aggaszthat a hatótáv csökkenése, de a Kia ezt is figyelembe vette: míg a GT-Line S kivitelben a hőszivattyú csak feláras opció, az EV6 GT-ben alapfelszereltségként jár, ezzel is javítva a hatékonyságot hidegebb időjárási körülmények között.