Amíg vársz ez is érdekelhet:
Daniele Calonaci, a Jeep európai formatervezési vezetője azt mondta, hogy nagy kihívás volt a márka jellegzetességeit egy négy méter hosszú autóba sűríteni.
Ezért van sok védőborítás az autó oldalán és lökhárítóján, és a első és hátsó védőlemezek nem csak ezüstre vannak festve, hanem valódi alumíniumból készülnek.
Az Avenger az egyik legnagyobb hasmagassággal rendelkezik a kategóriájában: 200 mm, ami csak 10 mm-rel kevesebb, mint a Suzuki Jimny-é – ez egy kicsi, de nagyon ügyes terepjáró, ami néha még a Toyota Land Cruiser-t is legyőzi szűk ösvényeken.
Az viszont igaz, hogy a Suzuki sokkal jobb a terep szögeiben, és mind a négy kereke hajtott, míg az Avenger jelenleg csak elsőkerék-hajtású.
Az Avengert Lengyelországban, a Stellantis Tychy gyárában készítik. Ez az első autó, ami a Stellantis új e-CMP2 padlólemezére épül, amit más kis méretű elektromos autóknál is használnak, például a Citroën ë-C4-nél vagy a Peugeot e-208-nál.
Ez az új platform lehetővé teszi, hogy az autó eleje és hátulja rövid legyen, ami a robusztus, négyzetes megjelenéshez fontos, de ezzel nem rontják a balesetvédelmet. A kerekek futástere is nagyobb lett, így 18 colos, szép kerekek kerültek az autónkra, 215 mm széles gumikkal.
Az autó felfüggesztése MacPherson rugóstagokból áll elöl, hátul pedig egy csavarodó rudas felfüggesztés van, ami megszokott a Stellantis kisautóinál.
Az Avengerbe szerelt villanymotor most mutatkozott be először a világon. Ez az első ilyen motor, amit a Stellantis és a japán Nidec közös cége, az eMotors készített. A motor hatékonyabb az elődjénél, és 154 lóerős, 260 Nm nyomatékot ad.
Ez a teljesítmény jó egy ilyen kis autónak, bár az autó súlya, ami a 54 kWh-s akkumulátornak köszönhetően elég nagy, ezt némileg csökkenti.
Az Avenger 1601 kg-ot nyom, ami nem túl nehéz, és a súlypontja is viszonylag alacsonyan van. De az 1,2 literes benzines modell csak 1182 kg.
Az autó külső megjelenése erős, férfias benyomást kelt, de a kemény terepjárós elemek, mint a rock rail vagy a differenciálzárak nincsenek benne.