Megtekintés 70

Amíg vársz ez is érdekelhet:

Amint átmászol a vastag küszöbön, és belecsúszol a vezetőülésbe, azonnal világossá válik, hogy az Alfa Romeo 4C nem egy hétköznapi közlekedési eszköz, hanem egy igazi vezetőnek tervezett sportautó. Már az első pillanatban érezni lehet, hogy ez az autó nem a kényelemről vagy a praktikumról szól, hanem a vezetési élmény abszolút középpontba helyezéséről. Mélyen és előretoltan ülsz a karosszériában, a lábtér szűk, de a pedálok elrendezése szinte tökéletes. A kormányoszlop pedig széles tartományban állítható, így a vezetési pozíciót pontosan a saját stílusodhoz igazíthatod, ami fontos, mert a 4C-t nem csak vezetni kell, hanem vele együtt élni, eggyé válni vele – ha úgy tetszik, szinte beleolvadni a gépbe.

Az autó vázát egy versenyautókat idéző monocoque szerkezet adja, amely mindössze 65 kilogrammot nyom, és ez nem csupán technikai érdekesség, hanem az egész konstrukció szíve-lelke. A kupé változat üresen, üzemanyag és utasok nélkül csupán 895 kg, ami elképesztően alacsony súly egy modern autó esetében. A nyitott tetős Spider alig nehezebb – 940 kg –, de ez is messze a könnyűsúlyú kategóriában mozog. Az Alfa mérnökei még az üvegek vastagságát is csökkentették 15 százalékkal annak érdekében, hogy minden egyes fölösleges grammot eltüntessenek. Ezt a filozófiát teljes mértékben áthatja az a szemlélet, hogy minden a vezetési élményről szól, nem pedig a kényelemről vagy a mindennapi praktikusságról.

 TARTALOM BETÖLTÉSE KÉSZ! MEGNYITÁSHOZ KATT IDE!

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük