Amíg vársz ez is érdekelhet:
Az Alfa Romeo 4C igazi szenzációt keltett, amikor 2011-ben a Genfi Autószalonon bemutatták tanulmányautóként. A közönség elismerése nem csupán a futurisztikus és lehengerlő megjelenésnek szólt, hanem annak is, hogy a 4C egyértelműen a márka sportos örökségének feltámadását jelezte. A sorozatgyártású változat hamarosan követte a koncepciót, gyakorlatilag változatlan külsővel, ami ritkaság az autóiparban. Az autót a Giulietta Cloverleaf modellből származó 1,75 literes, négyhengeres turbós benzinmotor hajtja, amely ebben az esetben 237 lóerőt teljesít, és egy hatfokozatú, duplakuplungos TCT automata váltón keresztül viszi az erőt a hátsó kerekekre. Az élményfaktor fokozására 2015-ben bemutatkozott a nyitott tetős 4C Spider is, amely a nyitott autózás örömét is kínálja a lehengerlő dinamika mellett.
Bár a 4C formája valóban lenyűgöző és méltó egy olasz sportautóhoz – arányai, részletmegoldásai és jelenléte mindenhol figyelmet követel –, sajnos a vezetési élmény nem felel meg maradéktalanul annak, amit az ember egy vérbeli olasz sportgéptől várna.