Amíg vársz ez is érdekelhet:
Az összes fő kezelőszerv – legyen szó a sebességváltóról, a klímavezérlőkről vagy a 9 hüvelykes infotainment kijelző gombjairól – könnyen elérhető, és mindegyik meggyőző szilárdságérzetet nyújt használat közben.
A Jazz igazi erőssége a belső tér sokoldalúságában rejlik. A második sorban található „Magic Seats” (varázsülések) révén a hátsó utasok bőséges lábteret élvezhetnek. A fejtér már kevésbé lenyűgöző, de rövidebb utak esetén a felnőttek sem fognak panaszkodni.
A csomagtartó 304 literes, ami tisztességes, bár nem kimagasló érték az osztályban. Azonban a tárolókapacitás ezzel még nem ér véget – amitől igazán különleges a Honda belső tere, az a variálhatóság.
A hátsó ülések teljesen síkba hajthatók, így akár 844 literes csomagtér nyílik az ablak vonaláig, vagy 1205 liter a tetőig mérve.
Emellett az ülőlapokat egymástól függetlenül is fel lehet hajtani, így kihasználhatóvá válik a Jazz sík hátsó padlója. Ezzel gyakorlatilag egy második csomagtartóvá alakul az autó hátsó része, ami ideális például magasabb vagy terjedelmesebb tárgyak, mint például cserepes növények vagy gyerekbiciklik szállítására.
Ezek és még sok más ok miatt a Jazz messze a legpraktikusabb autó a szupermini kategóriában.
A tesztautónk 9 hüvelykes érintőképernyővel volt felszerelve, amely ugyanazt az operációs rendszert futtatja, mint a nagy technológiai figyelmet kapott Honda E elektromos autó.
Bár a beépített navigáció viszonylag alap, a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto minden felszereltségi szinten alapáron jár, így valószínűleg kevés tulajdonos fogja használni a gyári navigációt.
A rendszer logikusan felépített, bár kissé lassan reagál az érintésekre. Két gyorsgombot és néhány USB-portot is kapunk – viszont USB-C csatlakozó nincs.
Azt szokták mondani, hogy magányos dolog az élmezőnyben lenni – de a Honda Jazz és vetélytársai számára ugyanez igaz a skála másik végére is.
Ugyanis a hibrid szuperminik világa jelenleg mindössze néhány tagból áll: a Honda Jazzből, a Toyota Yarisból, a Renault Clio E-Techből és az MG 3-ból.
Ez az autó olyan típus, amit sok autós újságíró ajánl másoknak, de kevesen választják maguknak. Csomagolása és hatékonysága valóban lenyűgöző – de ezek inkább háztartási gépeket adnak el, nem autókat.
A riválisokhoz képest a Jazz mindig is előtérbe helyezte a funkcionalitást és a praktikumot, amit gyakran az okosan kialakított utastere testesít meg.
2001-es bemutatása óta a viszonylag kompakt Honda kivételes praktikuma és sokoldalúsága világszerte több mint hétmillió vásárlót győzött meg.
A siker folytatásában bízik a negyedik generáció, amely 2020-ban jelent meg az Egyesült Királyságban, majd 2023-ban komoly frissítést kapott. Ami igazán megkülönbözteti a többi szuperminitől, az az, hogy a Jazz kizárólag benzin-elektromos hajtáslánccal kapható, hogy lépést tartson a szigorodó kibocsátási előírásokkal.