Amíg vársz ez is érdekelhet:
Az Outlander PHEV egyik legnagyobb hátránya – és egyben olyan tényező, amelyet a Mitsubishi nem tudott megváltoztatni – az ára. A brit kormány úgy döntött, hogy megszünteti a Plug-in Car Grant (PiCG) kedvezményt a hibrid modellekre, ami korábban jelentős árengedményt biztosított a vásárlóknak. Ennek következményeként az Outlander plug-in hibrid változatának alapára most már nagyjából 35 800 fontnál kezdődik, ami csaknem 7 000 fonttal több, mint az alapváltozatú – belső égésű motoros – Outlander ára. Ez a jelentős áremelkedés nehezebbé teszi a modell elérhetőségét a magánvásárlók számára, különösen azoknak, akik a megtakarítások vagy az alacsonyabb fenntartási költségek miatt választották volna a PHEV-t.
Ráadásul az Outlander PHEV már nem mentes az éves gépjárműadó (road tax) alól sem, ahogyan azt korábban a környezetbarát hibrid modellek élvezték. Bár kap egy úgynevezett hibrid kedvezményt – az éves adó ebben az esetben 140 font –, ez még mindig egy plusz költség, amit a korábbi modellvásárlók nem tapasztaltak. Ennél is fontosabb, hogy az Outlander PHEV-nek létezik több olyan változata, amelyek alapára meghaladja a 40 000 fontos határt – ez jelenleg hat elérhető modellből háromra igaz. Ebben az esetben további 325 fonttal emelkedik az adóteher az autó második és hatodik használati éve között, így ezeknél az autóknál a teljes éves adóteher eléri a 465 fontot. Ez a költség idővel összegződik, és komoly tényező lehet a hosszabb távú fenntartás szempontjából.