Amíg vársz ez is érdekelhet:
A modern Fiat 500 első generációja hosszú és sikeres pályát futott be, amely némileg visszaidézi az eredeti, 1957 és 1975 között gyártott modell népszerűségét. A 2007-ben bemutatott, majd 2016-ban frissített 21. századi újraértelmezés még mindig jól mutat a városi forgalomban, mint divatos kisautó. Ugyanakkor csak egy bizonyos pontig nevezhető modernnek, hiszen az újabb generáció a technológia terén már sokkal többet kínál, ráadásul teljesen elektromos hajtással érhető el. Azonban azoknak, akiket nem vonz az „áramba dugható” életmód, a benzines Fiat 500 Hybrid még mindig szerethető – ha kissé idejétmúlt – alternatíva.
A legutóbbi frissítés 2016-ban történt, amely során új infotainment rendszer és némi külső finomítás került az autóra, azonban sok régi hiba – például a gyenge anyagminőség és a szerény felszereltség – továbbra is megmaradt. Ennek ellenére a modell széles testreszabási lehetőségekkel érhető el, és a kínálat mostanra mindössze két felszereltségi szintre egyszerűsödött: 500 és 500 TOP. A keménytetős változat mellett elérhető a vászontetős 500C is, amely tulajdonképpen inkább egy különleges napfénytetőnek tekinthető.
Az évek során rengeteg különleges kiadás látott napvilágot, volt együttműködés a Gucci és a Diesel divatmárkákkal, de készült például Riva jachtokkal közösen fejlesztett modell is. Emellett több saját különkiadást is kiadott a Fiat, mint a 500 S, 500 Pink, 500 60th, 500 Mirror, 500 120th vagy a 500 Collezione 1957. A versenytársak köre az évek során megfogyatkozott: korábban a Vauxhall Adam vagy az eredeti DS 3 számított stílusos alternatívának, de ezek 2019-ben kikerültek a kínálatból. A városi kisautók szegmense még mindig kínál életképes alternatívákat, például a Hyundai i10, a Kia Picanto vagy a Toyota Aygo X révén – nem beszélve az új elektromos Fiat 500-ról.