Amíg vársz ez is érdekelhet:
A vezetési élmény tekintetében az Evoque – ellentétben sportosabb rokonával, a Jaguar E‑Pace‑szel – nem kifejezetten a legizgalmasabb vezetésre törekszik, hanem inkább a testérzést és kényelmet helyezi előtérbe. Kanyargós vidéki utakon enyhe dőlést tapasztalni szoros kanyarokban, a középső kormányállásban kis lazaságot lehet érezni, és az első tapadás sem olyan közvetlen, mint a Jaguar esetében. Ennek ellenére a testkontroll és menetkomfort közötti egyensúly jól sikerült, különösen a hagyományos benzines és dízel változatoknál. A plug‑in hibrid nehezebb akkumulátorcsomagjára lehet érezni, ha sportosan vezetünk vele, de sosem annyira, hogy az autó kiszámíthatatlanná váljon.
Autópályán a modell igazán kiteljesedik; a zajszigetelés és az utazási kényelem jelentős előrelépés az előző generációhoz képest. A Land Rover mérnökei gondoskodtak róla, hogy az Evoque inkább egy kényelmes szalonautóként viselkedjen SUV formában, semmint sportautóként. E tekintetben az Evoque méltó összevetés a Volvo XC40‑eshez. Még a legnagyobb, akár 21 colos felnik esetén is kiváló marad a menetkomfort.
Habár aligha kerül igazi terepre a legtöbb Evoque, Land Roverként így is lenyűgöző a képessége nehezebb körülmények között: a homokállóság mélysége az előző 500 mm-ről 600 mm-re nőtt, és a Terrain Response 2 rendszer automatikusan, illetve kézzel is alkalmazkodni tud a környezethez a Comfort, Sand, Grass‑Gravel‑Snow és Mud and Ruts beállítások között.