Megtekintés 341

Amíg vársz ez is érdekelhet:

A Citroen, a Stellantis csoport tagjaként, a kényelmet képviseli, de egyre hangsúlyosabb célkitűzés, hogy az ár-érték arányban is jól teljesítsen – olyannyira, hogy akár a takarékosságáról ismert Dacia közvetlen riválisának is tekinthető. Ez a stratégiai irányváltás különösen érzékelhető az új Citroen C3-nál, amely a szupermini kategória árazási szabályait írhatja át, különösen az elektromos ë-C3 változattal. Igaz, a Dacia már belépett ebbe a szegmensbe a közelgő Spring EV modellel, amely kevesebb mint 15 000 fontba kerül, és az MG3 is új mércét állít fel, bár utóbbi kizárólag hibrid hajtással érhető el. A Citroen ezzel szemben valódi szupermini méretet kínál – választható benzines vagy teljesen elektromos hajtással –, és az indulóárak várhatóan 18 000 font alatt kezdődnek a benzines, illetve 22 000 font alatt az elektromos változat esetében, ezzel újradefiniálva, hogy mennyibe is kerülhet egy tisztán elektromos kisautó. Ehhez képest a Peugeot E-208 és a Vauxhall Corsa Electric még drágábbnak tűnhetnek, de akár a BYD Dolphin is.

Az új C3 és e-C3 a Stellantis új STLA Smart Car platformjára épül, ami a már ismert CMP architektúra leegyszerűsített, költséghatékonyabb változata. A dizájn teljesen megváltozott az előző generációhoz képest: csupán néhány centivel lett hosszabb és szélesebb, ám tíz centiméterrel magasabb is, ami a SUV-szerű megjelenés irányába tolja. Ez a formai elmozdulás teszi lehetővé, hogy az új C3 Aircross nagyobb, robusztusabb és praktikusabb legyen – akár hétszemélyes kivitelben is. Az új dizájn egyes elemei a Citroen Oli koncepcióautóról ismerősek lehetnek, különösen az új, függőleges hűtőrács és a legújabb Citroen-logó. A magasabb felépítés lehetővé teszi a nagyobb, akár 18 colos kerekek használatát is, miközben a gumik oldalfala továbbra is komfortot szolgáló méretű marad.

 TARTALOM BETÖLTÉSE KÉSZ! MEGNYITÁSHOZ KATT IDE!

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük