Amíg vársz ez is érdekelhet:
A legtöbb modell hátul csatolt lengőkaros futóművet használ, míg a csúcsváltozatokban 20 colos kerekekkel már több lengőkaros megoldás található. A szabványos futómű kissé pattogós lehet kisebb úthibákon, de összességében kényelmes menetet biztosít, és még a nagyobb kerekekkel szerelt verzió is jobban kezeli az úthibákat, mint sok konkurens modell. A kormányzás könnyű, sportmódban kicsit súlyosabbá válik, de alapvetően közvetlen, így a Qashqai fordulékony marad a gyors irányváltásoknál. A Qashqai célja elsősorban az, hogy nyugodt és stresszmentes közlekedést biztosítson A-ból B-be, és ebben nehéz hibát találni.
A teljesítményt tekintve a Qashqai különböző mild- és teljes hibrid hajtásláncokkal érhető el. Az 1,3 literes, turbós, mild-hibrid benzines motor 138 lóerős verziója 10,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, míg a 156 lóerős változat 9,5 másodperces időt tud, és nagyobb nyomatékkal rugalmasabb is. A teljes hibrid e-Power modell 1,5 literes háromhengeres motorral és 187 lóerővel 7,9 másodperc alatt gyorsul, így sokkal élénkebb. Az elektromos meghajtás jellegéből adódóan ez a verzió különösen simán és gyorsan reagál, főleg városi forgalomban.