A koncepció, miszerint egy nagyméretű koreai elektromos luxus-SUV készül, nem teljesen új: a Kia EV9 már megvalósította ezt. Az Ioniq 9 ugyanarra az E-GMP platformra épül, mint az EV9 vagy a Hyundai más Ioniq modelljei. A Kia azonban határozottabb, szögletesebb formatervet kapott, míg az Ioniq 9 az úgynevezett „Aerosthetic” dizájnnyelvnek köszönhetően lágyabb, lekerekítettebb megjelenésű. Bár az autó közel öt méter hosszú, lekerekített orra, szűkülő ablaksávja és a domború kerékjáratok fölötti keskeny üvegfelületek egyedi megjelenést kölcsönöznek neki, különösen a Kia legnagyobb modelljéhez viszonyítva. Az aerodinamikai finomítások révén a légellenállási együttható is kedvező: digitális visszapillantó tükrökkel 0,259 Cd, hagyományos tükrökkel pedig 0,269 Cd. A korábbi Ioniq modellekhez hasonlóan a 9-es is egyedi formavilágot követ, de az elöl-hátul alkalmazott pixeles világításelemek közös stílusjegyként kapcsolják össze az Ioniq 5 és 6 modellekkel.