Ha ez nem lenne elég, a 2,2 literes dízelmotor sem javít a helyzeten. Bár papíron nem tűnik rossznak, valójában elég alacsony szintet képvisel a kifinomultság és az üzemanyag-hatékonyság terén is. A motor járása durva, zajos, és a fogyasztása sem kimagasló, főleg nem a mai, egyre szigorúbb elvárások és takarékossági szempontok tükrében. A motorhoz kapcsolódó sebességváltó sem segít abban, hogy javuljon a vezetési élmény: a váltókar mozgása darabos, pontatlan, és a kapcsolások nem adnak visszajelzést a sofőrnek, ami tovább csökkenti a vezetés magabiztosságát. Emellett a kormányzás is nehezen kiszámítható, „lebegős”, nem ad valós visszajelzést az útról, így a sofőr sokszor inkább sodródónak, mint irányítónak érzi magát. És mindehhez társul még az alacsony sebességnél tapasztalható gyenge rugózási komfort is: a városi forgalomban araszolva az autó kellemetlenül ráz, amit egy családi SUV-nál különösen zavaró tényezőként lehet értékelni.