Amíg vársz ez is érdekelhet:
Bár a tesztelt modell egy előszériás prototípus volt, az anyaghasználat meglepően igényesnek érződött. Legnagyobb kritikánk az volt, hogy az utastér túlnyomórészt sötét tónusú, ami kevésbé barátságos, mint például a Peugeot 3008 vagy a Skoda Enyaq világosabb, játékosabb anyaghasználata. Az infotainment rendszer minden Sportage modellben egy 12,3 colos érintőképernyőt kínál, amelyhez felszereltségtől függően egy 4,2 vagy szintén 12,3 colos digitális műszeregység társul. A Kia új „connected car Navigation Cockpit” (ccNC) rendszere fut rajta, amely gyors működésű, nagyméretű ikonokat használ, így könnyen kezelhető – ami jól is jön, tekintve, mennyi menü és almenü közül válogathatunk.
Van egyfajta gyorselérési központ is, amelyet a képernyőn lefelé húzva érünk el, akárcsak egy okostelefonon. Az Apple CarPlay és az Android Auto most már vezeték nélkül is működik, és a csúcsfelszereltségű modellekben a navigációs alkalmazások a head-up display-en is megjeleníthetők – ami eddig egyetlen más Kia modellnél sem volt elérhető. Emellett a Kia bevezetett egy új, mesterséges intelligenciával támogatott hangvezérlést is, amely természetesebb parancsokat ért meg, képes például komplex útvonalakat megtervezni több megállóval, információt adni a közeli látnivalókról, vagy akár zenét is ajánlani.
A korábban sok kritikát kapott zongoralakk-felületeket most egy matt szürke, kefélt hatású burkolat váltotta fel, amely kevésbé érzékeny a porra, az ujjlenyomatokra és a karcokra – ez mindenképp javítja a belső tér tartósságát és megjelenését. Ami a praktikusságot illeti, a Sportage továbbra is kiváló választás a családi SUV-t keresők számára. A hátsó utasok számára tágas a hely, hat láb magas felnőttek is kényelmesen elférnek egymás mögött, és a középső vagy felső felszereltségi szinteken USB-C csatlakozók is találhatók az első ülések háttámlájában – ez ma már védjegye a Kiának.