Amíg vársz ez is érdekelhet:
A Hyundai Ioniq 5 N egy forradalmian izgalmas, teljesen elektromos crossover, amely példa nélküli vezetési élményt nyújt, olyannyira, hogy sokan már a BMW M3-mal emlegetik egy lapon. A mögöttes munka rendkívül alapos volt: nem csak a motorerő, hanem a váz, a futómű, a kormányzás és a motorvezérlés is teljes átalakuláson ment keresztül. A modell egyetlen, erőteljes hajtáslánccal érkezik, amely két villanymotort foglal magában, egyet elöl és egyet hátul, így akár 641 lóerőt képes leadni N Grin Boost módban. Ennek köszönhetően a gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra mindössze 3,4 másodperc, miközben a végsebesség eléri a 259 km/h-t. Az alap teljesítmény 601 lóerő, de a 10 másodperces Overboost mód ezt még tovább fokozza, így a vezetési élmény különösen dinamikus.
A futóművet és a hajtásláncot is teljesen átdolgozták: a karosszéria megerősítést kapott plusz hegesztési pontokkal és extra ragasztással, sportkormányt kapott, elektronikus önzáró differenciálművel, adaptív lengéscsillapítókkal, nagy féktárcsákkal és versenyautós Pirelli P-Zero abroncsokkal van felszerelve. Emellett a különleges N e-Shift elektronikus sebességváltás-szimuláció a duplakuplungos váltók élményét idézi meg, nemcsak hanghatásokkal, hanem a gázreakció késleltetésével is, így a vezető úgy érzi, mintha belső égésű motoros autót vezetne. Ez a részletképzés a vezetői kapcsolatot és az autó irányíthatóságát teszi igazán különlegessé.
Vezetés közben a Hyundai Ioniq 5 N kitűnő útkapcsolatot teremt. A kanyarokban meglepően játékos, könnyen csúsztatható, ugyanakkor stabil, kiszámítható és rendkívül dinamikus. Versenypályás környezetben a driftmód és a finom nyomatékelosztás még szélesebb mozgásteret biztosítanak, miközben a vezető mindig középpontban érzi magát. Természetesen nem csak száguldozásra tervezték: autópályán csendes és kényelmes marad, annak ellenére, hogy 2,2 tonna körüli súlya van. A kifinomult futómű és a stabilitás miatt hosszabb utazásokra is ideális választás.