Amíg vársz ez is érdekelhet:
A benzinmotorok közül kétségtelenül a legígéretesebb az új, 1,2 literes e-THP 130-as változat. Ez a háromhengeres turbómotor 128 lóerős teljesítményt nyújt, és remek példája annak, hogy a motorok méretének csökkentése nem feltétlenül jelent kompromisszumot a teljesítmény terén – sőt, kifejezetten hatékony megoldás lehet.
Indításkor a motor alapjáraton viszonylag csendesen dolgozik, azonban a start-stop rendszer működésekor számítani lehet némi rázkódásra. A motorhoz hatfokozatú kézi váltó társul, ami sajnos nem a legprecízebb: a váltásoknál kissé határozatlan, „gumiszerű” érzetet kelt, ami nem teszi élvezetessé a sebességváltást.
A Peugeot 308 azonban igazán a dízelmotorokkal mutatja meg legjobb oldalát. A lágy hangolású futómű és a kényelmet előtérbe helyező futási karakter mellett a csendes és rugalmas 1,6 literes BlueHDi dízel tökéletesen illeszkedik az autó stílusához. A csúcsfelszereltségű GT kivitel kizárólag a 178 lóerős, 2,0 literes dízellel vagy a 222 lóerős, 1,6 literes benzinessel érhető el, mindkettőhöz nyolcfokozatú automata váltó társul.