Amíg vársz ez is érdekelhet:
A kisautók mindig is a Daihatsu erősségének számítottak, és a legújabb Sirion talán a legjobb példa erre. A részben a Toyota tulajdonában álló márka a 2005-ös Toyota Yaris műszaki alapjaira építette ezt a modellt, ami azt jelenti, hogy a Sirion valamivel nagyobb, mint egy átlagos városi kisautó. Ugyanakkor a rövid orr-rész és a függőleges hátsó kialakítás könnyű manőverezhetőséget biztosít szűk városi helyeken.
A karosszéria kompakt méretei ellenére meglepően tágas belsőt kínál: elöl és hátul is bőséges a láb- és fejtér, így az utasok kényelme adott. A csomagtér szintén figyelemre méltó, hiszen a 60/40 arányban dönthető hátsó ülések teljesen síkba hajthatók, így akár egyes kombi modellekkel is versenyre kelhet a pakolhatóság terén.
Az utastér kialakítása ízléses és átgondolt: jól elhelyezett műszeregység, számos tárolórekesz és praktikus megoldások jellemzik. Bár néhány műanyag elem minősége hagy némi kívánnivalót maga után, az alacsony ár tükrében ez könnyen megbocsátható – főleg, hogy az összeszerelés minősége összességében meggyőző.
Menet közben a Sirion inkább praktikus, mint élvezetes társ. A kormányzás nem túl közvetlen, és a kanyarokban jelentős oldaldőlést mutat, de mindez hozzájárul ahhoz, hogy jól kisimítsa az egyenetlen, kátyús utakat. A választható 1,0 és 1,3 literes benzinmotorok nem kiemelkedő teljesítményűek, néha kissé zajosak is, de mindkettő takarékos működést kínál.