Megtekintés 238/2

Amíg vársz ez is érdekelhet:

A Nissan Juke 1.0 literes motorral szerelt változata papíron egészen biztató értékeket mutat, és első ránézésre úgy tűnhet, hogy a versenytársaihoz képest is jól teljesít majd. Azonban a valóságban, a mindennapi használat során tapasztaltak alapján ez koránt sincs így. A gyári adatok szerint a 0–100 km/h-s gyorsulás ideje 10,4 másodperc lenne, de a mi méréseink – igaz, nedves és hűvös időjárási körülmények között – ennél 1,5 másodperccel rosszabb eredményt hoztak. Ez azt jelenti, hogy a valós teljesítmény jóval elmarad a gyárilag megadott értéktől. Továbbá, amikor fokozatosan gyorsítottunk 50 km/h-ról 110 km/h-ra, még a kisebb teljesítményű, de jól hangolt motorral szerelt Seat Arona 1.0 TSI is jobb eredményt produkált, több mint egy másodperccel gyorsabban teljesítve a feladatot.

Amikor teljes gázzal gyorsítunk, a háromhengeres motor ugyan látszólag élénken forog, különösen 5000-es fordulatszámig, de ezt az élénkséget nem kíséri valódi lendület vagy lelkesedés. Az alacsony fordulatszámon érezhető turbólyuk – vagyis a turbófeltöltő késlekedése – ráadásul nehézkessé teszi az indulást és a dinamikus elindulást, legalábbis addig, amíg hozzá nem szokunk, hogyan reagál a motor a gázpedál enyhe lenyomására. Ez különösen a városi forgalomban, például elindulásnál vagy egy körforgalomba való becsatlakozáskor lehet zavaró. A Sport vezetési mód használata még tovább rontja ezt az élményt, így jobb elkerülni azt a mindennapi közlekedés során. Ha viszont már kiismerjük, hogyan viselkedik a motor, és megszokjuk, hogy az első néhány centi gázpedálmozdulatot finoman kell kezelni, akkor ez a probléma már kevésbé tűnik fel.

 TARTALOM BETÖLTÉSE KÉSZ! MEGNYITÁSHOZ KATT IDE!

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük