Amíg vársz ez is érdekelhet:
Bár a Jazz e:HEV hajtáslánca elsőre bonyolultnak tűnhet, valójában kellemesen sima és egyszerűen kezelhető.
Sok szempontból olyan érzést kelt a vezetése, mintha egy elektromos autót vezetnénk, mivel a teljesítmény egyenletesen és fokozatosan érkezik. A Jazz valójában tisztán elektromos módban működik alacsony és közepes sebességnél, ilyenkor a benzinmotor generátorként tölti az akkumulátort, amely az elektromotort táplálja.
Ha pedig több erőre van szükség – például autópályára való felhajtáskor –, a benzinmotor közvetlenül is kapcsolódik az első tengelyhez. A Jazz hajtáslánca tehát minden bonyolultabb feladatot elvégez a sofőr helyett – neked csak annyi a dolgod, hogy a kedvednek megfelelően vezess. Egy praktikus kijelzőn a műszerfalon mindig láthatod, éppen melyik üzemmódban működik az autó.
Ez a rendszer mindenképp jobb, mint a korábbi, 107 lóerős változat, és például egy kereszteződésből kihajtva is megfelelő lendületet ad. Városi környezetben kellemes társ, az elektromotor jól reagál a gázadásra, észre sem veszed, amikor a rendszer a benzin- és elektromos üzemmódok között vált.