Amíg vársz ez is érdekelhet:
Bár papíron nem túl meggyőzőek a szerényebb teljesítményű Twingo változat gyorsulási adatai, a gyakorlatban városi közlekedésben meglepően fürge tud lenni – és alapvetően pontosan erre a környezetre tervezték. A kis tömegű karosszéria, a hátsó motoros kialakítás és a rövid tengelytáv mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Twingo élénken reagáljon a gázpedálra városi forgalomban, gyors indulásoknál vagy szűk kanyarokban. Érdekes módon még az is előfordulhat, hogy az alapmotoros, szívó 1,0 literes változat valamivel közvetlenebbnek érződik alacsony fordulatszámon, mint a turbós változat – ez utóbbi ugyanis enyhén lomha induláskor, amíg a turbófeltöltő fel nem építi a nyomást. Ekkor aztán hirtelen megugrik az autó, de ez a hirtelen váltás kevésbé természetes vezetési élményt nyújt.
A zajszint tekintetében is van különbség: amikor a turbós motor nagy fordulaton dolgozik, hangosabbá válik, mint a szívó motoros változat. A turbó sajátos, magas hangja – az úgynevezett „whine” – különösen zavaró lehet, ha tartósan pörgetjük a motort, például autópályán vagy sportosabb használat közben. Ugyanakkor a valós fogyasztás tekintetében a két motorváltozat nagyjából hasonló eredményeket hoz, így a választás inkább a vezetési stílus és az egyéni preferenciák alapján dől el, nem a takarékosság szempontjai szerint.