Megtekintés 183

Amíg vársz ez is érdekelhet:

A Ferrari mérnökei az IHI gyártmányú ikercsatornás turbófeltöltők alkalmazásával, valamint a nyomatékleadás precíz, fokozatonkénti szabályozásával olyan erőforrást alkottak meg, amely meglepően hasonló vezetési élményt nyújt, mint a 458-as modell természetes légzésű, 4,5 literes V8-asa. Ez az új turbós V8-as annak ellenére képes ugyanolyan közvetlen gázreakciókra, hogy technikailag egy teljesen más filozófiát képvisel – a turbófeltöltés miatt ugyanis a legtöbb ilyen motor hajlamos a késlekedésre, ún. „turbólyukra”, különösen alacsonyabb fordulaton. A Ferrari viszont gondoskodott róla, hogy ebből semmit ne érezzünk: a motor mindig éber, mindig készen áll, és már a gázpedál legkisebb érintésére is hevesen reagál, mintha csak egy szívómotor lenne a motortérben.

Mindezek mellett a turbófeltöltők beépítése nem jelentette azt, hogy fel kellett volna áldozni a klasszikus Ferrari-hangzást – épp ellenkezőleg. Az új V8-as egészen mély, morgó tónusban kezd, majd fokozatosan vált át egyre élesebb, karakteresebb üvöltésbe, amely 8000-es percenkénti fordulatszámon teljesedik ki egy vérpezsdítő sikolyban. Ez a hangélmény, amely a motor alaphangjából, a turbók finom sípolásából és a kipufogó csattogó, rotyogó utóhangjaiból áll össze, tökéletesen megidézi a Ferrari korábbi, szívó V8-asait – annak ellenére, hogy technikailag egy egészen új korszakot képvisel.

 TARTALOM BETÖLTÉSE KÉSZ! MEGNYITÁSHOZ KATT IDE!

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük