Amíg vársz ez is érdekelhet:
A manuális sebességváltó működése vegyes képet mutat. Pozitívan rögzülnek a fokozatok, tehát a kar viszonylag pontosan a helyére ugrik, amikor váltunk, ugyanakkor az oldalirányú mozgás során érezhető némi akadozás, darabosság – mintha kissé mechanikus, „fogaskerekes” érzetet adna minden váltásnál. Ez nem feltétlenül jelent nagy gondot, de egy finomhangolt személyautóhoz szokott sofőr számára mindenképp érezhető kompromisszum. A fékpedál viszont egy másik történet: annak ellenére, hogy hatékonyan lassít, a működése túlérzékenynek tűnik, vagyis nehéz finoman adagolni. Már egy enyhe pedálnyomás is hirtelenebb lassulást idézhet elő, ami különösen városi közlekedésnél vagy zsúfolt forgalomban válhat zavaróvá. A fékpedál keménysége és határozott ellenállása ráadásul éles kontrasztban áll a gáz- és kuplungpedál puhább karakterével – ez a diszharmónia pedig megzavarhatja a vezetési élményt, különösen akkor, ha sokat váltogatunk vagy gyakran kell araszolni.
Összességében tehát a Toyota Proace Verso igyekszik elmosni a határt a haszongépjármű és a személyautó között, és bizonyos területeken ezt sikerrel is teszi. Ugyanakkor, amikor az útviszonyok romlanak vagy nagyobb precizitásra lenne szükség a vezetés során, egyértelműen előbukkannak azok a kompromisszumok, amelyek a jármű eredetéből fakadnak.