Amíg vársz ez is érdekelhet:
A Volvo EX90 kétféle változatban jelent meg, és mindkettő két villanymotorral működik. Az egyik az alapverzió, amit Twin Motor AWD-nek hívnak, és ez 402 lóerős. A másik egy erősebb változat, a Twin Motor Performance, amely már 510 lóerőt tud. Mindkettő ugyanazt a nagy, 107 kWh kapacitású akkumulátort használja (a teljes kapacitása egyébként 111 kWh). 2025-ben várható egy olcsóbb, egyszerűbb kivitel is, amelyben már csak egy motor lesz, hátul, 275 lóerővel, és kisebb, 101 kWh-s akkumulátorral (annak teljes kapacitása 104 kWh).
Eddig csak a kétmotoros változatokat tudtuk kipróbálni, de az biztos, hogy teljesítményben egyikre sem lehet panasz. Mindkettő gyorsnak mondható, főleg egy ilyen nagy, kényelmes SUV-hoz képest. Az alapmodell például 5,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, ami bőven elég a hétköznapokra – nem igazán érthető, miért kéne ennél is gyorsabbnak lennie egy ilyen típusú autónak.
A vezetési élmény azonban nem teljesen tökéletes. A kocsit leginkább akkor élvezetes vezetni, ha kikapcsoljuk az úgynevezett „egy pedálos” üzemmódot, és helyette bekapcsoljuk a másik módot, amit az alapváltozatnál „állandó összkerékhajtásnak”, a sportosabb verziónál pedig „teljesítményalapú összkerékhajtásnak” hívnak. Ilyenkor a gázpedál viselkedése sokkal kiszámíthatóbb, lineárisabb – vagyis úgy reagál, ahogy az ember elvárná. Ha elveszed a lábad a gázról, az autó nem kezd el rögtön fékezni, hanem szabadon gurul, akárcsak egy hagyományos autó. A fékpedál is szépen adagolható, és ilyenkor az energia-visszanyerés (a regeneratív fékezés) ezen keresztül történik.