Megtekintés 168

Amíg vársz ez is érdekelhet:

Az i30 N nemcsak olcsóbb, mint a legtöbb vetélytársa, de a fenntartási költségei is kedvezőbbek. Noha drágább, mint a sima i30, még mindig olcsóbb a Golf GTI-nél és a Focus ST-nél, nem is beszélve a Civic Type R-ről, amelyhez képest közel 14 000 fonttal kedvezőbb az ára. A gyári adatok szerint a kézi váltós változat akár 35,3 mpg (kb. 8 l/100 km) fogyasztást is tud, míg az automata 33,6 mpg-t (kb. 8,4 l/100 km). A valóságban azonban tesztünk során a kézi váltós Hyundai 28,8 mpg-t hozott (kb. 9,8 l/100 km), szemben a Focus ST 32,1 mpg-jével (kb. 8,8 l/100 km). A CO₂-kibocsátás a váltótól függően 182 és 191 g/km között mozog, ami 37%-os céges autós adósávot eredményez, így nem ez a legjobb választás flottás felhasználásra.

A biztosítási besorolás szempontjából az i30 N mind kézi, mind automata váltóval a 26-os csoportba esik, ami kedvezőbb, mint a Focus ST 34-es vagy a Civic Type R 43-as besorolása. A várható értéktartása három év és 58 000 km után 50–53% között mozog, a kézi váltós verziók a legjobbak ezen a téren, bár elmaradnak a Golf GTI (53–56%) vagy a Civic Type R (61%) adatai mögött.

A belső tér anyaghasználata korrekt, az összeépítési minőség kiváló, de egyes riválisokhoz képest hiányzik belőle az az exkluzív hangulat, amit egyes hot hatch vásárlók keresnek. Kívül az i30 N a Golf GTI visszafogott stílusa és a Civic Type R feltűnő agresszivitása között helyezkedik el: sportos első lökhárító, 19 colos kovácsolt felnik (amelyek korábban öntöttek voltak), nagyobb tetőlégterelő, piros féknyergek és díszítések teszik markánsabbá a megjelenést. Belül a bőr és Alcantara kombinációja javítja a komfortérzetet, míg a világoskék Performance Blue részletek – például a varrások, váltókar és menetmód gombok – sportos hangulatot keltenek. A háromküllős kormány fogása kiváló. Az általunk tesztelt modell alap sportülésekkel rendelkezett, amelyek kényelmesebbek voltak, mint a Focus ST-ben találhatóak, és elektromosan állíthatók. Opcióként elérhetőek az N Light kagylóülések is, amelyek ülésenként 2,2 kilóval könnyebbek, és látványban is erősebbek.

 TARTALOM BETÖLTÉSE KÉSZ! MEGNYITÁSHOZ KATT IDE!

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük