Amíg vársz ez is érdekelhet:
Ezzel szemben a plug-in hibrid modellek körülbelül 40 kilométert képesek megtenni tisztán elektromos üzemmódban, miközben 23–25 g/km közötti CO₂-kibocsátással rendelkeznek, így a BiK-adójuk már csak 8 százaléktól indul. Fontos azonban figyelembe venni, hogy ezek jóval drágábbak a hagyományos változatoknál. A hosszú távú teszt során több mint 6 000 mérföldet tettünk meg egy Allure Premium felszereltségű PHEV modellel, de elektromos módban ritkán sikerült 20 mérföldnél többet megtenni, ugyanakkor az átlagfogyasztás meghaladta a 70 mpg-t.
A biztosítási költségek a benzines és dízel modelleknél kedvezőbbek, hiszen legtöbbjük a 19-es kategóriába esik, míg a sportosabb GT modellek a 20-as vagy 21-es csoportba tartoznak. A plug-in hibrid modellek esetében a biztosítási besorolás magasabb: a 178 lóerős a 26-os, a 222 lóerős pedig 29-es vagy 30-as csoportban van, felszereltségtől függően.
A korábbi 308-as modellek értéktartása nem volt különösebben erős, három év után az eredeti ár mindössze 39 százalékát érték el. Az új generáció viszont jelentős előrelépést mutat: most 47–49 százalékos értékmegőrzést kínál három év és 36 000 mérföld után, a kombi SW modellek esetében ez elérheti az 50 százalékot is.