Megtekintés 16

Amíg vársz ez is érdekelhet:

A 2025-ös frissítéssel minden Kia Sportage modell megkapta a kettős, 12,3 colos képernyőt, amely magában foglalja a központi érintőképernyős infotainment rendszert felhőalapú szoftverfrissítésekkel, a intelligencia asszisztenssel, valamint a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkciókkal. A csúcskategóriás GT-Line S modellek új head-up display-t is kaptak, amely integrálja a navigációs vagy médiainformációkat, amelyeket akár telefon tükrözésével is megoszthatunk.

A rendszer elrendezése átlátható és meglepően könnyen kezelhető, különösen egy teljesen érintőképernyős felülethez képest. Az alapképernyőhöz való visszatérés mindig gyors, és onnan az egyes menük megtalálása nem igényel zavaró görgetést vagy lapozgatást.

A Kia gyári navigációs rendszere könnyen programozható, felhasználóbarát elrendezésű és jól követhető.

Az érintőképernyő elhelyezkedése nem kínál külön támasztékot a kéznek, ami hosszabb használat során kényelmetlen lehet, de összességében ez az egyik legkönnyebben használható infotainment rendszer a kategóriában. A Sportage hibrid hajtáslánca 23 lóerős teljesítménynövekedést kapott, így már 235 lóerőt tud, amivel 0–100 km/h-s gyorsulása akár 7,9 másodperc is lehet. A rendszer mindennapi használat során kellemes, finoman működő és meglehetősen takarékos. Utazósebességnél és kisebb terhelésnél csendes, városban pedig kellően fürge és jól reagál.

Azok számára, akik az autójukat csupán a munkahely, a bolt, az iskola és az edzéshelyszínek közötti közlekedésre használják, és a kényelmes, hatékony mindennapi használhatóságot tartják szem előtt, a Sportage tökéletesen megfelelhet.

A Kia ugyan nem használ CVT váltót hibridjeiben, de ha nagyobb teljesítményt kérünk tőle, az 1,6-os motor sok időt fog a piros tartomány közelében tölteni.

Matt Prior – főszerkesztő megjegyzései:

A Sportage mechanikai finomsága, amelyet alacsony terhelésnél mutat, gyorsításkor háttérbe szorul. Ez nem olyan, mint a CVT-s hibridek, amelyek teljes terhelésnél folyamatosan a maximális fordulaton pörögnek – itt a hatfokozatú automata váltó fokozatosan vált, de erőteljes gázadásra nehézkesen és kissé darabosan kapcsol vissza. A motor hangja és működése is feszültnek érződik 4500/perc felett, és még Sport módban, a kormány mögötti váltófülekkel is sosem érezzük teljesen kontroll alatt a váltásokat.

Viszont az is pozitívum, hogy a 2025-ös frissítéssel a hibrid és plug-in hibrid változatok változtatható fékenergia-visszanyerést kaptak. A Frankfurt környékén tesztelt prototípus Sportage HEV modell sima, kiszámítható regeneratív fékezést kínált, és Eco módban a kormány mögötti váltófülek segítségével három fix regenerációs szint között válthatunk, vagy aktiválhatjuk az adaptív módot is. Ilyen mértékű szabályozhatóságot kevés full hibrid kínál, így ez valóban erős újítása az átdolgozott Sportage-nak.

 TARTALOM BETÖLTÉSE KÉSZ! MEGNYITÁSHOZ KATT IDE!

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük