Megtekintés 156

Amíg vársz ez is érdekelhet:

A kormányzás könnyű és nem sok visszajelzést ad, viszont elég gyors, így az autó mozgékony, közvetlen érzést nyújt. A vezetési módválasztóval az Eco, Normal és Sport üzemmódok közül választhatunk, az utóbbi élénkebb gázreakciót és gyorsabb váltásokat biztosít. A plug-in hibridek ezen kívül Hybrid és Electric módokat is kínálnak. A MacPherson első felfüggesztés és a csatolt lengőkaros hátsó futómű teljesítménye nagyban függ a választott hajtáslánctól, mivel a hibrid változatok több mint 300 kilogrammal nehezebbek. Tesztjeinken a PureTech benzines változat (1.392 kg saját tömeg a Hybrid 180 1.696 kg-jával szemben) stabil úttartást mutatott, jól kezelte a kanyarokat, és gyors irányváltásoknál is megőrizte a stabilitását. Autópályán a rugózás nagyon sima volt, de a 19 colos kerekeken a városi, rossz minőségű utakon néha kemény és zajos volt a futómű. Valószínűleg kisebb kerekekkel ez javulna. A hibrid változatoknál alacsonyabb sebességnél kicsit pattogósabb a menetkomfort, és a kanyarokban érezhetőbb a karosszéria dőlése. Mindezek ellenére a Peugeot 408 kellemes, sőt időnként élvezetes autó, amely jó kényelmet és kulturált viselkedést kínál.

A belépő szintű PureTech benzines háromhengeres, 129 lóerővel és 230 Nm nyomatékkal 1.750/perc fordulattól. A 0–100 km/h-s gyorsulása 10,4 másodperc, végsebessége 209 km/h. Ha nem pörgetjük túl, csendes, viszont ha gyorsításkor hirtelen gázra lépünk, a váltó hajlamos egy-két fokozatot visszaváltani, amitől a fordulatszám és a zaj hirtelen megugrik, anélkül hogy érzékelhetően gyorsulna az autó. Érdemes tehát mértékletesen vezetni, így a haladás inkább méltóságteljes, mint dinamikus lesz.

A Hybrid 180 és 225 változatok gyorsabbak, de az e-EAT nevű váltó ezeknél sem működik teljesen zökkenőmentesen, amikor az elektromos és a benzines üzemmód között vált. Ráadásul a két hibrid változat között alig van különbség: azonos, 266 Nm nyomaték mellett mindössze 0,3 másodperc van a gyorsulási adatok között (8,1 mp vs. 7,8 mp), és mindkettő 225 km/h végsebességgel rendelkezik.

A fogyasztás és üzemeltetési költségek terén a plug-in hibridek papíron fantasztikus eredményeket hoznak: a WLTP szerint a Hybrid 180 akár 215 mpg (1,3 l/100 km), a Hybrid 225 pedig 211 mpg (1,4 l/100 km) értéket is tud. Ehhez azonban extrém lelkes töltési fegyelemre van szükség. A 24–30 g/km-es CO2 kibocsátás viszont előnyös a céges adózás szempontjából. A PureTech benzines 41–48 mpg (kb. 5,9–6,9 l/100 km) értéket produkál, a CO2 értékei 133–156 g/km között mozognak, amit a stop-start rendszer és az autó 0,28-as légellenállási együtthatója is támogat.

A két hibrid változat 1,6 literes benzinmotort, egy 12,4 kWh-s lítium-ion akkumulátort és egy 109 lóerős villanymotort használ. Hivatalosan 64 kilométeres tisztán elektromos hatótávval rendelkeznek, de a valóság inkább 40 kilométer körüli értéket mutat

 TARTALOM BETÖLTÉSE KÉSZ! MEGNYITÁSHOZ KATT IDE!

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük