Amíg vársz ez is érdekelhet:
A 2024-es frissítés szerencsére nem nyúlt hozzá a tetszetős külsőhöz, mindössze a mátrix LED fényszórók jelentik a leglátványosabb újítást. A technikai fejlesztések a futómű finomhangolását, a vezetési módok továbbfejlesztését, valamint az utastér frissítését jelentik, például egy 12,3 colos digitális műszeregységgel és egy megújult, immár érintőképernyős 8,8 colos központi kijelzővel.
A Stelvio Quadrifoglio a Giulia Quadrifoglio V6-os motorját használja, nyolcfokozatú automataváltóval és az Alfa Q4 összkerékhajtási rendszerével kiegészítve. Alapesetben a hajtás a hátsó kerekekre irányul, de csúszós körülmények között akár az erő 50%-a is az első kerekekhez kerülhet. Az eredmény: 0-ról 100 km/h-ra 3,8 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 285 km/h. Ez elképesztő teljesítmény egy közel 1,8 tonnás járműtől.
A kormányzás rendkívül precíz és közvetlen, a gázreakciók élesek, a váltások gyorsak és határozottak. A különböző vezetési módok, különösen a Dynamic és Race beállítások, tovább élezik a vezetési élményt: a kipufogó megnyílik, a menetstabilizáló lazít, az autó pedig játékosabbá válik – anélkül, hogy kiszámíthatatlanná válna. A hátsókerék-hangsúlyos hajtásrendszernek és a nyomatékelosztásnak köszönhetően kiválóan irányítható marad még éles kanyarokban is.