Amíg vársz ez is érdekelhet:
Ami a praktikusságot illeti, a Peugeot 408 meglepően jól teljesít. A csomagtér 536 literes, ami bőséges, sőt még nagyobb is, mint sok SUV esetében. Az utastér tágas, a hátsó sorban is elegendő a lábtér, és a dönthető, 40:20:40 arányban osztott hátsó ülések tovább növelik a sokoldalúságot. A dizájn miatt kissé lejtős tetővonal ellenére csak a magasabb utasok érzik szűknek a hátsó fejtérben. A vezetési pozíció kényelmes, jól beállítható, és az SUV-szerű magas üléshelyzet jó kilátást biztosít.
A fogyasztás és fenntartási költségek szempontjából a benzines PureTech modell 41 és 48 mpg (5,9–7,0 l/100 km) közötti értéket kínál, ami elég kedvező. A plug-in hibridek papíron akár 215 mpg (1,3 l/100 km) értéket is elérhetnek, de ez kizárólag napi rendszerességű töltés mellett reális. A valós elektromos hatótáv 25–30 km körül alakul, szemben a hivatalos 64 km-rel. A 3,7 kW-os fedélzeti töltő 3 óra 50 perc alatt tölt fel egy lemerült akkut, míg a választható 7,4 kW-os töltő ezt az időt 1 óra 55 percre csökkenti.
Biztosítási szempontból a benzines változatok 19 és 21 közötti kategóriába esnek, a hibridek pedig 28 és 31 közé. Ez kedvezőbb lehet, mint néhány rivális esetében, például a Cupra Formentor plug-in modelljei drágább biztosítással járhatnak. Értéktartás terén a PureTech modellek várhatóan az újkori áruk körülbelül 49%-át tartják meg három év és 36 ezer mérföld után, míg a hibrid modellek 41–45% körül alakulnak, a GT felszereltségű Hybrid 180 valamivel jobban, mint a Hybrid 225.
A Peugeot 408 tehát egy igazán különleges választás, amely a formabontó dizájn, a kiváló belső términőség és a gazdag felszereltség révén vonzó lehet azok számára, akik kilógnának a SUV-ok tömegéből, de nem szeretnének lemondani a praktikumról vagy a kényelemről. Bár nem nyújt olyan sportos vezetési élményt, mint ahogy a megjelenése sejteti, kiegyensúlyozott karaktere, korszerű technológiája és gazdaságos fenntartása révén komoly alternatíva lehet a középkategóriás családi autók vagy SUV-ok helyett. Az 1.2 literes benzinmotorral szerelt GT változat ár-érték arányban a legjobbnak tekinthető, hiszen kombinálja a stílust, a kényelmet és az ésszerű fenntartási költségeket anélkül, hogy bonyolult hibrid technológiát kellene választani.