Amíg vársz ez is érdekelhet:
Mindkét plug-in hibrid modell papíron nagyobb teljesítményre képes, azonban a hajtáslánc integrációja kissé kifinomulatlan, időnként megszakad az erőátvitel, miközben a számítógépek váltogatnak a benzinmotor és az elektromos rásegítés között. Előnyként említhető, hogy mindkét plug-in hibrid akkumulátora elég nagy ahhoz, hogy akár 40 mérföldet is megtegyen kizárólag elektromos üzemmódban, sőt akár autópálya-tempónál is tud haladni a motor beindítása nélkül. Egyetlen kifogásunk a francia ferdehátú nyolcfokozatú automata váltója, amely a hagyományos benzin- és dízelváltozatokban érhető el, manuális verzió nincs. Ez kár, mert a váltó néha ügyetlenül működik: nem elég gyors, amikor elindulunk egy kereszteződésből, és túl sok időbe telik, míg egy sebesség újra beindul, miután alacsony sebességnél elengedjük a gázt. Egyébként viszont elég simán dolgozik, ami kényelmes és problémamentes vezetést tesz lehetővé. A nemrég bemutatott teljesen elektromos Peugeot E-308 SW teljesítménye inkább gyors, mint rohamos, ugyanis más Stellantis modellekhez hasonlóan a legerősebb motor csak Sport üzemmódban adja le a maximális 154 lóerőt. Normál módban a teljesítmény 134 lóerőre csökken, hogy növelje a hatékonyságot és meghosszabbítsa a hatótávot.
Még Sport módban is érezhető egy kis késlekedés a gázpedál lenyomása és a hagyományos elektromos rásegítés között. Ez nem végzetes hiányosság, de azt jelenti, hogy még a legerősebb beállításban is a hajtáslánc jobban reagál a finom, egyenletes vezetési stílusra, mint a hirtelen, erőteljes gyorsításra. Az autóban alacsonyan ülünk, így ha valaki alacsonyabb termetű, annak fel kell emelnie az ülést és lejjebb állítania a kormányt, hogy megfelelő rálátása legyen az i-Cockpit digitális műszeregységére, ami kissé furcsa érzést kelt. Mindezek ellenére az utastér kényelmes, és kiválóan szigetel a zajoktól, legyen az út vagy szél. Városi használat során a 308 fürge és ügyes, a gyors kormányzás pontos visszajelzést ad, bár a kicsi, stílusos kormány nem biztos, hogy mindenkinek tetszik. Az utazás kényelmes mind a vezető, mind az utasok számára, köszönhetően a jól hangolt futóműnek, amely hatékonyan tompítja az úthibákat. Gyorsabb útszakaszokon a 308 SW kiegyensúlyozottan, stabilan halad, jó tapadást biztosítva, miközben a karosszéria mozgása kordában van tartva. Bár olyan versenytársak, mint a Ford Focus Estate, izgalmasabb és mozgékonyabb vezetési élményt nyújtanak, a Peugeot egy kis ízelítőt ad abból a fürgeségből és rugalmasságból, amely a nyolcvanas és kilencvenes évek legendás családi autóit jellemezte.