Megtekintés 126

Amíg vársz ez is érdekelhet:

A Horizon szint a „3” felszereltség szinte minden elemét tartalmazza, köztük első parkolószenzorokat, LED-es fényszórókat, vezeték nélküli telefontöltőt, fűthető első üléseket és kormánykereket, külső eszközök töltésére is alkalmas rendszerrel, valamint holttérfigyelővel. Ez a változat jelenleg a legjobb ár-érték arányú, mivel közel 700 font felárért lényegesen több extrát kínál a „2”-höz képest, és 1 600 fonttal olcsóbb a „3”-nál – igaz, csak három színben kapható.

A csúcsváltozat, a „4” szellőztetett első üléseket, fűthető hátsó üléseket, 10 colos head-up displayt, napfénytetőt, elektromos csomagtérajtót és vegán bőrkárpitot is kínál. A „3” és „4” verziók bizonyos fényezéseknél kontrasztos C-oszlopot is kaphatnak. A hőszivattyú – amely a hidegebb hónapokban hatékonyabban melegíti az utasteret – csak a „4” változathoz érhető el, és körülbelül 900 fontba kerül.

A Niro EV komfortorientált, különösen városi környezetben érzi jól magát. A felfüggesztés lágy, a kormány könnyű, a kilátás jó, így könnyedén manőverezhető. Alacsony sebességnél kifejezetten csendes, leszámítva a figyelmeztető hangot, amely a gyalogosokat riasztja. Öt regeneratív fékezési fokozat közül választhatunk a kormány mögötti fülek segítségével, akár egyetlen pedálos vezetési élmény is elérhető. A fékpedál érzete javult az e-Niro-hoz képest, sokkal jobban adagolható.

Egy összehasonlító teszt során a BYD Atto 3-mal hasonló gyorsulási teljesítményt mutatott, de a Niro kevesebbet dőlt a kanyarokban, élvezetesebb volt vezetni – még ha nem is izgalmas vagy sportos. Autópályán viszont az egyik gyenge pontja a hangszigetelés: a gördülési és szélzaj érezhető, még az MG4 EV is csendesebbnek hat.

A Highway Driving Assist funkció viszont dicséretet érdemel: nemcsak tartja a sávot és a sebességet, de képes automatikusan sávot váltani, ha az irányjelzőt működtetjük és az érzékelők szabad helyet észlelnek. Ez jelentősen megkönnyíti a hosszú utakat.

A gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 7,8 másodpercet vesz igénybe – valamivel lassabb, mint az előző e-Niro, de így is fürgén mozog a hagyományos benzines vagy dízel autókhoz képest. A gázreakció lágyabb lett, ami kevésbé rántja meg az autót induláskor, ezáltal barátságosabbá téve a vezetést.

A hatótávolság 285 mérföld (kb. 459 km) az egyetlen, 64,8 kWh-s akkumulátorral, ami csak 3 mérfölddel több, mint az előző modellé – kissé csalódás, hogy nem sikerült áttörni a 300 mérföldes határt. Összevetve viszont jól tartja magát az MG ZS EV Long Range, Smart #1 vagy Renault Megane E-Tech mellett, és a hatékonysága is jobb volt tesztünkben, 3,9 míl/kWh fogyasztással.

 TARTALOM BETÖLTÉSE KÉSZ! MEGNYITÁSHOZ KATT IDE!

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük