Amíg vársz ez is érdekelhet:
Ami igazán meglepő: még a kombi változat, az ST is megőrzi ezt a karaktert, pedig 270 mm-rel hosszabb a karosszéria, és körülbelül 45 kilogrammal nehezebb is, mint a három- vagy ötajtós változat. Mégis, amikor nagy sebességgel bevágsz egy kanyarba, amit elsőre túl gyorsnak érzel, a Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok makacsul kapaszkodnak az útfelületbe, miközben a 4MOTION négykerék-meghajtású rendszer fantasztikus vonóerőt biztosít a kijáratnál. A futómű finoman játszhatóvá válik ilyenkor, és némi mozgásteret hagy az autó hátuljának is – épp annyit, hogy izgalmasabb legyen a vezetés, mint például a szintén kiváló, de valamivel sterilebb karakterű Volkswagen Golf R kombié.
A hajtáslánc szíve a jól ismert, megbízható és sokszorosan bevált Volkswagen-csoport EA888 típusú, 2,0 literes, turbófeltöltős, közvetlen befecskendezéses benzinmotorja, amelyet ebben az esetben külön a Cupra számára hangoltak. A három- és ötajtós változatban 286 lóerős teljesítményt nyújt, míg az ST kombiban ez 296 lóerőre emelkedik. A motor viselkedése rendkívül kifinomult: alacsony fordulaton is határozottan húz, gyorsan reagál a gázparancsokra, miközben végig megőrzi a selymes járáskultúráját. A gyorsulásra sem lehet panasz – az ötajtós változat 6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, míg a kombi még gyorsabb, mindössze 4,9 másodperc alatt teljesíti a sprintet.