Amíg vársz ez is érdekelhet:
Az Alfa Romeo Giulietta azok számára lehet mégis vonzó választás, akik szívből rajonganak a márkáért, és hajlandóak szemet hunyni a kompromisszumok felett a forma, a stílus és a márkakarizma kedvéért. Az autó maradandó vonzereje a dizájnjában rejlik – kevés kompakt ferdehátú tud ennyire karakteres és csábító lenni vizuálisan. Azonban ha valaki tárgyilagosan, pusztán racionális alapon választ autót, és fontos számára a modern technológia, a hosszú távú megbízhatóság vagy a belső tér minősége, annak a Giulietta valószínűleg csalódást okozna. Ez egy olyan autó, amit inkább a szív választ, nem pedig a józan ész – és mint ilyen, egy szűk, de hűséges közönséget szólít meg.
A jelenlegi modellpaletta már kizárólag kétféle hajtáslánccal érhető el: az egyik egy 1.4 literes, turbófeltöltős benzines motor, amely 120 lóerőt teljesít, míg a másik egy 1.6 literes JTDM-2 dízelmotor, szintén 120 lóerős teljesítménnyel. Mindkét erőforrás 118 lóerős névleges teljesítményre van beállítva, ami azt jelenti, hogy nem pusztán a lóerők számában, hanem a karakterisztikájukban és a vezetési élményben is nagyon közel állnak egymáshoz. Ezek az egységek a Giulietta modellben is megtalálhatók, amely továbbra is a hagyományos elrendezést követi: azaz az autó orrában helyezkedik el a motor, és az első kerekeket hajtja – egy megszokott, de jól bevált konstrukció, amely kiegyensúlyozott vezethetőséget és jó helykihasználást biztosít.