Amíg vársz ez is érdekelhet:
Az országúti vezetés igazi erőssége a CX-30-nak. A Mazda 3-as alapjai révén élvezetes kanyarvételi tulajdonságokkal rendelkezik, a precíz kormányzás és az agilis futómű igazi vezetési élményt nyújt. A kézi váltó különösen élvezetes, a motor pedig szívesen forog, sportos hanggal. A G-Vectoring Control Plus rendszer alapfelszereltségként segíti a vezetést azáltal, hogy a motor nyomatékát szabályozza, így javítja az autó viselkedését különösen csúszós utakon.
Autópályán a 2,5 literes motor hatodik fokozatban 2.500-as fordulatszámon dolgozik, de a jó hangszigetelés miatt ez nem zavaró. A futómű jól kisimítja az úthibákat még a 18 colos kerekeken is, amelyek a magasabb felszereltségi szintekhez tartoznak.
A fogyasztást illetően a Mazda a nagy lökettérfogatú, szívó motorok híve, mert úgy gondolják, ezek kevésbé erőltetettek és tartósabbak. A 2,5 literes motor akár 47,1 mpg (kb. 6 l/100 km) fogyasztást is elérhet kézi váltóval, míg automata váltóval ez 42,8 mpg-re (kb. 6,6 l/100 km) csökken. Tesztjeink során 36,7 mpg (kb. 7,7 l/100 km) értéket mértünk, ami körülbelül 670 kilométeres hatótávolságot jelent egy tankkal.