Amíg vársz ez is érdekelhet:
A Hyundai mérnökei még egy szimulált nyolcfokozatú váltót is beépítettek, amely nemcsak hanghatásokkal, hanem nyomatékkorlátozással is megidézi a hagyományos, belső égésű sportautók vezetési élményét. Meglepő módon ez nemcsak működik, hanem valóban hozzájárul az élvezethez. Az Ioniq 5 N az első olyan teljesen elektromos autó, amelyet bátran lehet említeni olyan ikonikus modellek mellett, mint a BMW M3, az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vagy az Audi RS4 Avant. A vezetési élmény nemcsak gyors, hanem intenzív és részleteiben is élvezetes – a jármű minden mozdulatára reagál, miközben egyáltalán nem veszíti el komfortos karakterét.
A karosszéria merevségét 42 extra hegesztési pont és több mint két méternyi többletragasztás növeli, az alváz, a kormánymű, valamint az akkumulátor- és motorrögzítések is erősebbek, mégis könnyebbek lettek. A futómű háromféle beállítása közül a legkeményebb is inkább sportosan feszes, mint kényelmetlen. A mindennapi vezetéshez a közepes vagy lágyabb beállítások jobban illenek, különösen városi környezetben. Mindez különösen figyelemre méltó annak fényében, hogy az autó tömege több mint 2,2 tonna – ez csak a fékezésnél érezhető igazán, ahol a pedál első reakciója kissé tompa, és nem ad kellő visszajelzést.
A belső tér modern, de nem különösebben prémium érzetű, különösen nem egy 65 ezer fontos autóhoz mérten. A sötét hangulatú utastérben a Hyundai N divíziójának Performance Blue árnyalata jelenik meg diszkrét részletekben, míg az egyedi sportülések és kormánykerék valóban sportos karaktert kölcsönöznek az autónak. A digitális műszeregység és a központi érintőképernyő egyaránt 12,3 colos, és utóbbin külön N-menusor is található, amelyből könnyedén elérhetők a hajtáslánc, a futómű és egyéb teljesítménybeállítások, valamint megjeleníthetők köridők, gyorsulási adatok vagy éppen a nyomatékmegosztás aránya.