Megtekintés 213/2

Amíg vársz ez is érdekelhet:

A Jazz városban érzi magát igazán otthon, könnyű kormányzása révén jól manőverezhető, és a csendes elektromos hajtás a komfortérzetet is növeli. Még nagyobb sebességnél is képes EV módban működni, ha nagyon finoman kezeljük a gázpedált. Kanyargósabb utakon viszont lemarad a dinamikusabb versenytársakhoz képest. A Renault Clio például sokkal agilisebb, a Jazz kormányzása lassabban reagál, és nagyobb sebességnél a CVT váltó hangos motorzajt produkál, ha erősebben gyorsítunk.

A Jazz 120 lóerős rendszerteljesítménye 9,4 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást tesz lehetővé, ami hasonló a Renault Clio E-Tech teljesítményéhez. Az Advance verzió ehhez 9,6, a Crosstar változat 9,7 másodpercet igényel, a végsebesség pedig mindegyik esetben 175 km/h. A hibrid rendszer egyik villanymotorja közvetlen hajtást biztosít, míg a másik az energia-visszanyerésért felel, amit a 0,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor tárol.

Fogyasztás tekintetében az Elegance kivitel a leghatékonyabb, 62,8 mpg (azaz kb. 4,5 l/100 km) WLTP szabvány szerint. Az Advance és Advance Sport 61,4 mpg-t, míg a Crosstar Advance 58,9 mpg-t ér el. Korábbi tesztjeink során a 106 lóerős Sport kivitel 58,5 mpg-t hozott, míg a Toyota Yaris Cross csak 48,7 mpg-t. Városban, alacsony tempónál még jobb eredmények is elérhetők, 60 mpg felett. A Crosstar a Dacia Sandero Stepway ellenében is jól szerepelt, 55,4 mpg fogyasztást produkált a Dacia 44,3 mpg-jéhez képest. A CO2 kibocsátás 102 és 108 g/km között alakul, ami kedvező cégautós választássá teszi, bár a Yaris 92 g/km-es értéke még kedvezőbb.

 TARTALOM BETÖLTÉSE KÉSZ! MEGNYITÁSHOZ KATT IDE!

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük