Amíg vársz ez is érdekelhet:
Ha valaki igazán dinamikus dízelmotoros Giuliettát szeretne, akkor nincs más lehetősége, mint a használtpiacon szétnézni, és megpróbálni találni egy 173 lóerős dízelváltozatot. Ez az erősebb dízel kiváló nyomatékot kínál alacsony fordulaton is, és ezzel együtt elég fürge: a 0–100 km/h-s gyorsulást 7,8 másodperc alatt teljesíti, ami egy dízelmotoros kompakt modellnél igencsak figyelemre méltó. A jelenleg is népszerűbb, 1.6 literes, 118 lóerős dízel ezzel szemben már visszafogottabb: az automata változattal 10,2 másodperc, a kéziváltós verzióval pedig 10 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra. Ez a teljesítmény ugyan nem fogja lenyűgözni a sebességmániásokat, de városi és országúti használatban megfelelő dinamikát biztosít, és mindezt úgy, hogy a motorhang meglehetősen visszafogott – nincs zavaró zaj, nem érezni tolakodónak, sőt, meglepően kulturált benyomást kelt, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy mégiscsak egy dízelről van szó.
A benzines kínálatot illetően az 1.4 literes, turbófeltöltős benzinmotor továbbra is a kínálat egyik fontos eleme, ám azt is el kell mondani, hogy ez az erőforrás sokkal jobban illik az Alfa Romeo kisebb modelljéhez, a MiTo-hoz. A Giulietta esetében ez a motor néha nehezen birkózik meg az autó tömegével, főként, ha teljes terheléssel használják. Ennek ellenére még mindig egy szerethető motor: pörgős, könnyedén forog magasabb tartományokba, és megmaradt benne az a fajta karakteres, olaszos „élményfaktor”, amely az Alfa Romeo modellek sajátja.