Amíg vársz ez is érdekelhet:
Bármelyik motort is választjuk az Alfa Romeo Giuliettához, sajnos el kell fogadnunk, hogy hatékonyság szempontjából egyik sem képes felvenni a versenyt a legújabb rivális modellek modernebb és gazdaságosabb erőforrásaival. Ennek ellenére a benzines változatban még mindig van egy olyan sportos karakter, amely hűen tükrözi az Alfa márkára jellemző vezetési élményt és szenvedélyt. Ez a karakteresség különösen azok számára lehet vonzó, akik nem kizárólag a fogyasztási értékek alapján választanak autót, hanem fontos számukra az élvezetes vezetés is.
Az összes Giulietta modell rendelkezik az Alfa Romeo úgynevezett „DNA” kapcsolójával, amely három különböző vezetési módot kínál: Dynamic, Natural és All-weather. Elméletben ez a rendszer lehetővé teszi a sofőr számára, hogy az aktuális vezetési helyzethez és hangulathoz igazítsa az autó viselkedését, legyen szó sportos tempóról, hétköznapi közlekedésről vagy kedvezőtlen időjárási viszonyokról. A valóságban azonban a rendszer nem mindig teljesíti maradéktalanul azt, amit ígér. A Dynamic üzemmódban túlzottan nehézzé válik a kormányzás, ami városi közlekedésnél fárasztó lehet, míg a Natural és All-weather beállításoknál tompa és késlekedő a gázreakció, ami sportos vezetésnél zavaró lehet. A három mód közötti különbség tehát érzékelhető, ám egyik sem képes igazán kiegyensúlyozott kompromisszumot nyújtani – így a rendszer inkább tűnik marketingfogásnak, mint valódi technikai előnynek.