Amíg vársz ez is érdekelhet:
A Subaru hivatalosan 34,8 mérföldet ad meg kombinált üzemanyag-fogyasztásként, ami nem különösebben jó érték az adott kategóriában, de a valós használat során könnyen elérhetőnek bizonyult. Hasonlóan a Toyota hibrid rendszereihez – amelyek technológiáját ez a hajtáslánc is nagyban megosztja – a Subaru hatékonyabb alacsony sebességnél, ahol a fogyasztás akár a 40 mérföld/gallont is megközelítheti. Autópályán viszont a magasabb motorfordulat miatt a számok visszaesnek a harmincas évek közepére.
Ez a relatív hatékonysági hiány azonban egy fontos előnnyel jár, mégpedig a Subaru szimmetrikus összkerékhajtásával. Ellentétben a legtöbb rivális megoldással, amely inkább kétkerék-hajtásban üzemel, és csak tapadásvesztés esetén kapcsolja be a hátsó tengelyt, a Subaru rendszere mechanikusan állandó kapcsolatban van mindkét tengellyel. Ez nagy előnyt jelent terepen vagy csúszós úton, és ez az oka annak, hogy a Subaru különösen népszerű hideg éghajlatú országokban. Bár ez az előny az Egyesült Királyságban kevésbé mérhető, mégis biztonságérzetet és jó tapadást ad minden körülmények között. A többi fenntartási költség is minimális lehet, mivel a Subaru megbízhatósága jó hírű. Mégis a Subaru kitartott, és a Forester a hajtáslánc legújabb generációját képviseli, amely immár hibrid rendszerrel és fokozatmentes váltóval (CVT) dolgozik. Ezek együttesen javítják az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, amelyek korábban gyakran kritika tárgyát képezték a nagy étvágyú motornál. Az autó az úton nem érződik gyorsnak, de képes tartani a forgalom ritmusát, ráadásul az elektromotor által biztosított kis, de hasznos alacsony fordulatszámú nyomaték még segíti is a vezetést.
Teljesítmény igény esetén a Forester kissé fáradtnak tűnhet, amit tovább fokoz a CVT váltó sajátossága, hogy a motorfordulatot néha szokatlanul magasan tartja. Ha valaki ismeri a CVT váltót egy hibrid Toyotában, annak a Subaru ismerős lesz. Ugyanakkor a Subaru kombinációjának vannak előnyei is, amelyek enyhítik a gyorsításnál fellépő feszültséget.
Lassú városi haladás közben a lapos négyhengeres motor meglepően simán működik, és szinte észrevétlenül kapcsol ki és be. A boxermotor jellegzetes morgása a 90-es évek ralikocsijainak hangját idézi, de ebben a modern kivitelben sokkal inkább passzol egy nyugodtabb vezetési stílushoz.
A hajtáslánc válaszkészsége és tisztasága is különleges ebben a hibrid SUV-kategóriában, ami a Subarut élvezetesebbé teszi a vezetésben. A szimmetrikus összkerékhajtás további előnyt jelent, kiváló tapadást biztosít csúszós helyzetekben, és stabilan tartja az autót erős gyorsításkor – még ha a motor ilyenkor hangosan is üvölt.