Amíg vársz ez is érdekelhet:
Magasabb sebességnél a Hyundai bőséges kényelmet nyújt. Bár légrugózás nincs a kínálatban, a hagyományos rugók és lengéscsillapítók úgy vannak hangolva, hogy hatékonyan elnyeljék az úthibákat és nyugodt maradjon a kabin. A magas önsúly és a könnyű, de kevés visszajelzést adó kormánymű azonban kizárja a vezetési élvezetet, miközben a karosszéria dőlése jól érezhető, ha kicsit jobban nyomod a gázpedált.
Gyorsításkor az erőforrás hangosabb lesz, és a hibrid modell jellemzően a belső égésű motort használja. Amíg van töltés a PHEV akkumulátorában (a rendszer használat közben nagyjából 15 százalék körüli töltöttséget tart meg), az elektromos motor végzi a munkát. Ha beindul a motor, az nem túl kellemes hangú, a váltó pedig – amely CVT stílusban tartja a fokozatokat – tovább tartja fenn ezt a kellemetlen hangot.
Autópályán a Santa Fe csendes és kifinomult utazóhely. A szél- és úthangok alig hallatszanak, a futómű pedig csak nagyobb úthibáknál reagál erőteljesen, ilyenkor az egész autó meg-megrázkódik.
A hibrid változat nem a legjobb autópályán, mivel inkább a benzinmotorra támaszkodik, és ebben a tekintetben a Toyota és a Lexus még mindig hatékonyabbak a hibrid hajtás tekintetében. Hasonló a helyzet a PHEV-nél is, ha lemerül az akkumulátor. Ha azonban van még egy kis töltöttség, a plug-in modell akár 70 mérfő/órás sebességnél is képes időszakosan elektromos hajtással haladni.
A Santa Fe hibrid 212 lóerőt és 367 Nm nyomatékot ad le turbós 1,6 literes benzinmotorjával és egyetlen elektromotorjával, a gyári adat szerint a 0-62 mph (0-100 km/h) sprintet a normál változat 9,6 másodperc alatt teljesíti, míg a 4WD modell 9,8 másodperc alatt. Az erőhatás egy hatfokozatú automata váltón keresztül jut el az első vagy opcionálisan felár ellenében (kb. 2000 font) négykerék-meghajtású kivitelhez.