Amíg vársz ez is érdekelhet:
Viszont, ha nem sietünk, a Crosstrek kellemesen rugózik, jól kisimítja a kátyús utakat, és autópályán is kényelmes marad, bár itt már jobban érezhető a motorzaj és a gördülési zaj. A kormányzás pontos és kellően súlyozott, a karosszériadőlés minimális, így bár nem különösebben élvezetes vezetni, mégis stabil és kiszámítható. Igazi erőssége azonban terepen mutatkozik meg: az összkerékhajtás és az X-Mode terepsegéd rendszer együtt valódi magabiztosságot ad extrém körülmények között is, például meredek lejtőkön, ahol a lejtmenetvezérlő biztonságosan szabályozza a tempót.
Az egyetlen elérhető hajtáslánc nem túl gazdaságos: az e-Boxer rendszer mild hibridként működik, azaz nem képes önállóan elektromos hajtásra, csak a gyorsításokat támogatja. Az autó így főként a benzinmotort használja, ami 36,8 mpg (kb. 6,4 l/100 km) átlagfogyasztást eredményez, miközben a CO2-kibocsátás 174 g/km. Ez a fogyasztás és kibocsátás jóval elmarad például egy Mazda CX-30 hasonló tudású változatától. Cserébe a Crosstrek vételára nem lépi át a 40 ezer fontos küszöböt, így nem kell rá luxusadót fizetni. Biztosítási besorolása 20-as csoportba esik, ami nem alacsony, de nem is kiugróan drága. A megtartási értéke viszont jónak számít: három év vagy 36 ezer mérföld után 50-52 százalékos maradványértékre lehet számítani.
A belső tér tervezése masszív és tartós hatást kelt, de nem kínál prémium érzetet. A műanyagok kemények, az analóg műszerek pedig kissé régimódinak hatnak a modern digitális kijelzők korában. Az új, 11,6 colos álló formátumú érintőképernyő jól néz ki, gyorsan reagál, és átlátható menürendszerrel dolgozik, de technológiailag így is elmarad a legújabb versenytársaktól. Apple CarPlay vezeték nélkül, Android Auto vezetékesen érhető el, navigációt pedig csak a Touring felszereltség tartalmaz.